شرکت مل سید همدان

 

با بیش از نیم قرن سابقه در امر تولید پودرهای مکانیزه (مل، کربنات، تالک  …) در بسته بندی های گوناگون و با استفاده از بهترین سنگ های معدنی همدان در حال فعالیت میباشد. پودر مل همدان (پودر بتونه) یکی از اساسی ترین مواد مورد استفاده در نقاشی ساختمان، مجسمه سازی و پتینه کاری می باشد.

این پودر در ایجاد بافت در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارد و دارای دانه بندی ریز بوده و در گروه مصالح نقاشی ساختمان جای می گیرد. مل سید همدان یکی از بهترین و مرغوب ترین برندهای موجود در بازار میباشد.

مل سید همدان سبک و کم حجم می باشد و به آسانی در حلال های مختلف حل می گردد. میزان چسبندگی آن زیاد بوده و پس از خشک شدن و از دست دادن رطوبت بسیار مقاوم می شود.

 

مل سید همدان

 

آیا پودر مل همان پودر سینکا است؟

پودر سینکا از نظر ظاهری شباهت زیادی به پودر مل دارد و در نتیجه باور عمومی بر این است که این دو ماده یکی هستند. در صورتی که مل از خانواده کربنات کلسیم CaCO3 و آهک ها می باشد در حالی که پودر سینکا ، اکسید روی یا زینک اکساید ZnO است.

پودر سینکا سفیدتر از مل است و برخلاف مل که جهت بتونه کاری و ساخت کارهای هنری مصرف می شود ، بیشتر در کارخانجات رنگ سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از پودر بتونه کاری

این ماده به دلیل شباهت زیادی که به پودر سنگ گچ دارد ، سرعت گیرش زیادی داشته و پس از مصرف به سرعت سفت می شود. همچنین بعد از خشک شدن از لحاظ بافت شباهت بسیار زیادی به اطراف خود دارد و از سختی لازم برخوردار است. دیگر مزیت بتونه این است که با انواع رنگ های روغنی ، پایه آب و اکریلیک هماهنگی دارد.

ماده اصلی تشکیل دهنده پودر مل ، کربنات کلسیم است که سازنده بیشتر مصالح ساختمانی می باشد بنابراین برای ساخت و ساز کارایی بالایی دارد.

از طرفی در ساخت مجسمه و تابلو های نفش برجسته که از پودر سنگ در ساخت آنها  استفاده می شود هم بکار می رود زیرا خمیر ساخته شده با آن ، انعطاف پذیری بالایی دارد. همچنین پس از خشک شدن مستحکم شده و ترک نمی خورد.

کاربرد پودر مل بر اساس موارد زیر است:

  • صیقلی کردن دیوار و درز گیری ترک های سطوح گچی و چوبی
  • اجرای طرح های هنری مانند تابلوی نقش برجسته و پتینه کاری روی چوب و شیشه
  • تولید ترکیبات شیمیایی همچون رزین و لاک
  • پودر مل به همراه چسب چوب و روغن برای تهیه خمیر مجسمه سازی مصرف می شود

روش آماده سازی خمیر بتونه

خمیر مل به عنوان ماده زیر سازی به کار می رود یعنی قبل از رنگ کاری و یا ظریف کاری ، آن را جهت رفع ترک و شکستگی های گچ و چوب استفاده می کنند. برای خمیر کردن پودر مل ، بسته به نوع آن از آب یا انواع روغن ها استفاده می شود. برای بتونه روغنی ، پودر مل را با تینر و روغن مخصوص که روغن الیف نام دارد مخلوط می نماییم. خمیر تهیه شده باید حالتی نسبتا سفت داشته باشد و اگر شل شد ، مقدار بیشتری پودر بتونه به آن می افزاییم. سپس با استفاده از کاردک ، خمیر بتونه را بر روی منافذ و ترک خوردگی های دیوار و سقف می کشیم تا هم زمان ، فرو رفتگی ها پر شود و سطح آن را صاف گردد. معمولا بعد از یک روز (یا دو روز در فصل زمستان و در محیط های مرطوب) بتونه سفت می شود. حال باید با استفاده از کاغذ سمباته ، کاملا لبه های آن را با سطوح اطرافش یکدست کنیم. در نهایت کل دیوار یا سقف را رنگ می نماییم.

چنانچه قصد ترمیم دیوار را پس از رنگ کاری دارید و یا به منظور انجام امور هنری ، می توان در حین آماده سازی خمیر بتونه ، مقداری از رنگ دیوار (یا هر رنگ مورد نظر) را به پودر مل بیافزایید. در این صورت نیازی به رنگ کردن مجدد نیست.

 

شما می توانید برای خرید مل سید همدان همین حالا اقدام کنید . پخش رنگ سرزمین رنگ با افتخار میزبان برترین برندهای کشور می باشد .

 

 

برای مشاهده لیست قیمت پودر اینجا کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *